BIZTONSÁGI TERV
MÁNDOK „VÁROSNAP”
2014
A RENDEZVÉNY HELYSZÍNE: HRSZ:0172/3 Mándok Nyárfás
utca vége.
A RENDEZVÉNY IDŐPONTJA:
2014. augusztus 20. (szerda) 1000 – tól – 2230 -ig, közben 22,00-kor
tüzijáték
A FELELŐS SZERVEZŐ NEVE:
MÁNDOK VÁROS POLGÁRMESTERI HIVATALA
4644 Mándok, Ady Endre út 1.
Felelős vezető: Pekó László polgármester
Kapcsolattartó: Lucski Lajos főszervező
A rendezvény tartalmi leírása és forgatókönyve:
Mándok városban évek óta megrendezésre kerül a „Városnap „ rendezvény, mely szórakozási, kikapcsolódási lehetőséget kínál kicsiknek-nagyoknak, bemutatkozási lehetőséget biztosít kereskedőknek, népművészeknek, fellépőknek stb.
A helyszíneken kulturális műsorok, vidámpark, vásározók, kézművesek, hagyományőrző és modern csoportok kulturális kavalkádja élmény dús kikapcsolódással szolgál.
a) A rendezvény helyszínének alaprajza, megközelíthetősége, befogadóképessége és a rendezvény területére történő belépés és eltávozás rendje:
A várható látogatottság, a rendezvény befogadóképessége: 1500 fő
A rendezvény szervezői szerint és az előző évek tapasztalatai alapján a hely jelenlegi állapotában és a közönség várható összetétele nem tartalmaz olyan veszélyforrást, amely a rendezvény közönségének testi épségét, illetve életét veszélyeztetné.
Rendkívüli időjárás esetén a közönség ideiglenes elhelyezése, befogadása a Művelődési Központ és az. Általános Iskola helyiségeiben biztosított.
A közönség veszélyhelyzeti tájékoztatása a rendezvény hangosító eszközein keresztül biztosított.
Az. Általános Iskola pontos címe: Mándok, Szent István tér 3.
Művelődési Központ pontos címe: Mándok, Szent István tér 3.
A beléptetést a vendégek várható létszámától függően minimum 2 fő és maximum 4 fő polgárőr végzi, a polgárőrök mellett 1-1 fő vendégkísérő is segíti a feladatukat.
A beléptetők feladata a beléptetés során megakadályozni, hogy a rendezvény területére, szúró-vágó vagy egyéb más, közrendre, közbiztonságra veszélyt jelentő eszköz bekerüljön.
A beléptetést végzők a beléptetés során kiszűrik az erősen ittas vagy bódult állapotban érkező vendégeket, ezektől a személyektől a rendezvényre való belépés jogát megtagadhatják.
A rendezvény területéről való eltávozás a Nyárfás út, illetve Komoró felé vezető földút út irányában a polgárőrség, valamint a szervezői személyzet irányításával lehetséges.
A rendezvényről távozó vendégek kijutását a polgárőrség tagjai segítik.
Gépkocsi parkolóként a stadion mögötti parkoló, valamint a környező utcák szolgálnak, a parkolás rendjét – szükség esetén – a polgárőrség tagjai biztosítják.
A parkoláskor figyelni kell arra, hogy a föld feletti tűzcsap ne legyen eltorlaszolva!
b) A rendezvény baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési terve:
A fenti események esetleges bekövetkeztének alkalmával a rendezvény polgárőrség vezetője, miután meggyőződött a kialakult vészhelyzet valódiságáról és annak fokáról, elrendelheti a rendezvény területének részben, vagy egészben történő kiürítését.
A kiürítés a Nyárfás utca, illetve Komoró felé vezető földút út irányában történhet, a polgárőrség, valamint a szervezői személyzet irányításával, a helyszínrajzon zöld színű nyilakkal megjelölt menekítési útvonalakon.
A rendezvény biztosításában közreműködők oktatásban részesülnek vészhelyzetek kialakulásának megelőzésére, vagy az esetlegesen kialakult vészhelyzetekben való közreműködésre.
Vészhelyzet esetén a polgárőrség tagjai saját rádión történő kommunikációt végeznek.
A főbejáratnál felállított őrök a kijáratokat a lehető legrövidebb időn belül akadálymentesítik, a rendezvényről távozó közönséget azokon keresztül a közterületre irányítják.
A rendezvény belső területén feladatot ellátó polgárőrök (mozgó járőrök, felállított őrök) a rendezvény szervező utasítására a lehető legrövidebb időn belül megjelennek a gyülekező helyen, majd az ott kapott, illetőleg a már előzetesen elhangzott utasítások szerint jár el. (tájékoztatják a közönséget a legközelebb lévő kijárat helyéről, irányításukkal segítik a rendezvényen résztvevőket a rendezvény területéről való biztonságos kijutásban.)
c-d) A biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők létszáma, tevékenységének leírása:
A rendezvény helyszínén :
- Mándok város Polgárőrsége 15 fővel lát el személy és vagyonvédelmi feladatot.
- Önkormányzat saját (szervezői) létszáma: 15 fő
- Külső biztonsági cég: 4 fő /színpad biztosítása/
Tűzvédelmi előírások:
- A színpad védelmére minden megkezdett 50 m2 után 1 db 13A teljesítményű tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani. A vendéglátó egységek védelmére egységenként 1 db 89 B teljesítményű tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani Ezen túl a szabadtéri rendezvények, sátrak, pavilonok környezetében legalább 1 db 6 kg-os ABC típusú porral oltót jól láthatóan, könnyen hozzáférhetően,
- A főzőpavilonok üzemeltetőinek figyelmét fel kell hívni a tüzelő berendezések használatának szabályaira, az éghető anyag (sátor, pavilon, díszlet) és a tüzelés helye közötti megfelelő távolság betartására. A főzőpavilonoknál pavilonként 1 db megfelelő töltetű és tömegű tűzoltó készüléket kell elhelyezni.
A tüzelő berendezés felügyelet nélküli használatának tilalmára,
- Pébé gáz üzemű tűzhelyeknél a tüzelés megkezdése előtt szivárgás ellenőrzést kell az üzemeltetőnek, használónak végezni, a pavilonban csak 1 db pébégáz palack helyezhető el.
- Pébé gáz üzemű tűzhelyeknél a palackokat csak felszerelt, üzemképes nyomás csökkentőkkel szabad használni.
- A villamos készülékeket, berendezéseket csak a kezelési utasításban foglaltaknak megfelelően szabad használni.
- A helyszínen állandóan tartózkodni kell 1 fő műszaki ügyeletesnek, aki –szükség esetén – az áramtalanításokat megfelelően el tudja végezni
(ezt a feladatot szakmai képesítéssel rendelkező villanyszerelője látja el)
- A villamos kapcsolószekrények (főkapcsolók) megközelítését biztosítani kell
A BIZTONSÁG VEZETŐK :
Pekó László polgármester
Kapcsolattartó: Lucski Lajos
Lázár István polgárőr parancsnok
A rendezvény biztosításában közreműködő polgárőrök elméleti és gyakorlati oktatásban részesülnek - kiemelt figyelmet fordítva a helyszín sajátosságaira - a vészhelyzetek kialakulásának megelőzésére, az esetlegesen kialakult vészhelyzetekben való hathatós közreműködésre, különös tekintettel az emberi élet és testi épség megóvására.
Ezen tevékenység egyik legfőbb szempontja a helyszínen lévő mentő (eset kocsi) - és egészségügyi szolgálattal, a helyszínen lévő szervekkel és szervezői gárdával való folyamatos kapcsolattartás és együttműködés.
Beléptető őrök:
Létszámuk a rendezvény várható látogatottságától függően változik, minimum 2fő és maximum 4 fő polgárőr.
A beléptetést végzők rádió összeköttetésben állnak a mozgó őrökkel, valamint a rendezvény szervezőjével.
Feladatuk a vendégek belépésre jogosultságának ellenőrzése, közrendre, közbiztonságra veszélyt jelentő eszközök, tárgyak, valamint a rendező által meghatározott (máshol vásárolt italok, élelmiszerek) dolgok rendezvény területére történő bevitelének megakadályozása.
A beléptetést végzők a beléptetés során kiszűrik még az erősen ittas vagy bódult állapotban érkező vendégeket. Ezektől a személyektől a rendezvényre való belépés jogát megtagadhatják.
Mozgó járőr:
Egy járőr minden esetben két fő személyből áll, és a rendezvény területén belül lát el rendfenntartói és megelőzési feladatokat.
Rádió összeköttetésben áll a beléptető őrökkel, valamint telefonon a polgárőrség vezetőjével. Szükség esetén a rendezvény bármely pontjára irányítható. Feladata az élet és testi épség védelme, személy és vagyon elleni bűncselekmények elkövetésének megelőzése, megakadályozása.
A rendezvény területén esetlegesen kialakuló rendbontások megelőzése, megakadályozása, a rendbontó személyek rendezvény területéről való eltávolítása, szükség esetén, a rendőri intézkedés megkezdéséig ezen személyek helyszínen való visszatartása.
Feladatai közé tartozik még a rendezvény területén jogosulatlanul tartózkodó személyek kiszűrése.
Esetleges intézkedéséről köteles tájékoztatni a rendezvény szervezőjét.
A mozgó járőr létszámát, mozgási területét, a látogatottságától függően, illetve egyéni igények szerint határozzuk meg.
A VIP vendégek érkezésekor és a színpadi programtól függő jelentősebb létszámnövekedés esetén a polgárőrök mellett a rendőrség tagjai is részt vesznek a biztosításban.
e) Egészségügyi biztosítás:
A rendezvény helyszínén egészségügyi szolgálat (esetkocsi) lesz biztosítva .
A rendezvény helyszínén lévő egészségügyi szolgálat valamint a polgárőrség telefonos kapcsolatban vannak egymással.
f) Az Országos Meteorológiai szolgálat előrejelzése:
Az Országos Meteorológia Szolgálat aktuális előrejelzését a rendezvény szervezője beszerzi, és a rendezvény helyszínén tartja.
A polgárőrség létszámát, valamint az egészségügyi biztosítás fokát, a polgárőrség vezetőjével egyeztetve, az előrejelzéshez mérten alakítja.
Mándok, 2014.07.02.
Pekó László
polgármester
Mellékletek:
1.sz. Helyszínrajz
2.sz. Meteorológiai Biztonsági Terv
2. sz. melléklet
METEOROLÓGIAI BIZTOSÍTÁSI TERV
MÁNDOK „VÁROSNAP”
2014
2014. augusztus20. (szerda) 1000 – tól – 2230 -ig.
A terv célja: a veszélyes időjárási hatások következtében előálló katasztrófa helyzetek megelőzése
Döntésekre jogosult személyek: a kialakuló különféle veszélyhelyzetek során a döntések meghozatalára (rendezvény elmaradása, folyamatban lévő előadások leállítása ) jogosult személyek : szervezők, polgárőrség
A RENDEZVÉNY HELYSZÍNE:
Az edzői futballpálya 1000 – órától 2230 – óráig, közben 2200- órától tűzijáték.
A rendezvény tervezett kezdete és vége:
2014. augusztus 20. (szerda) 1000 – tól - 2230 -ig.
A biztosítási terv kiterjed a meteorológiai tájékoztatásra és biztosításra.
A rendezvény során bekövetkezett különféle veszélyhelyzetek esetén a helyszín-rajzon is jelölésre kerültek a menekülési útvonalak.
A menekülési útvonalakat a rendezvény helyszín, sátor, színpad nem akadályozza.
Olyan veszélyhelyzet esetére, amikor esetlegesen az épületekbe kell menekülni, minden intézmény ajtaja nyitva lesz tartva a rendezvény ideje alatt.
RIASZTÁS VÁZLATA
Rendezvény biztosításában közreműködő szervezetek:
Polgármesteri Hivatal:
Feladatai: - a védőlétesítmények, befogadó helyek nyitva tartásának megszervezése,
- a rendezvény villamos energia ellátásának azonnali megszüntetésének biztosítása (áramtalanítás),
- tömegtájékoztatás,
- sérült, elsősegélynyújtó hely biztosítása,
Felelős: Pekó László polgármester Tel.: 06/30/555-7843
Mándok Polgárőr Egyesület
Felelős: Lázár István Tel.: 06/30/915-6937
Feladata:a rendezvény biztosítása saját terve szerint
Orvosi Ügyelet: COR-LUX BT 4600 Kisvárda Dózsa Gy. u. 1. sz.
Felelős: Veres István 06/70/314-1632
Feladata:-a rendezvény biztosítása szerződés szerint
-az egészségügyi feladatok feltételeinek biztosítása szakképzett személyzettel, eset kocsival
POLIS-GUARD Biztonsági Szolgáltató KFT 3543 Miskolc Árpád u. 8. sz
Felelős: Horváth József biztonsági vezető 06/70/631-2026
Feladata:- a színpad biztosítása a rendezvény ideje alatt
Szabolcs- Szatmár Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Kisvárda Katasztrófavédelmi Kirendeltség
Telefon 06/45/420-420 105
Feladata : a rendezvény biztosítása saját terveik szerint
Rendezvény biztosítását végző szervezetek vezetési pontjának helye: Futball pálya jegypénztár épülete
Rendezvény biztosítását végző szervezetek vezetési pontja, működésének ideje: 2014. augusztus 20-án 10,00 órától
2014. augusztus 20-án 22,30 óráig
A rendezvény kezdetekor a polgárőrök és rendezői személyzet tagjai megkapják a kölcsönös telefonos elérhetőségeket.
A METEOROLÓGIA RIASZTÁS RENDJE:
A meteorológiai riasztás jelzéseit a rendezvény:
- A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletétől
- A Szabolcs- Szatmár Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Kisvárda Hivatásos Tűzoltóság ügyeletétől.
- Az elektronikus médiától kaphatja
A rendezvény ideje alatt a polgármesteri hivatal egy alkalmazottja telefon és számítógép mellett ügyeletet tart.
A rendezvényért felelős személy a rendelkezésre álló információk szerint DÖNT a rendezvény elhalasztásáról vagy a már folyamatban lévő előadás stb. megszakításáról.
A döntést követően megkezdi annak végrehajtását és értesíti a biztosításban részt vevő szerveket illetve gondoskodik a jelenlévők tájékoztatásáról olyan megfogalmazású szöveggel, mely a pánikhatást minimálisra csökkenti.
A résztvevők riasztása hangos bemondón, színpadi hangosításon keresztül történik.
A rendezvényért felelő személy és a rendezvényt szervező, irányító csoport a rendezvény időtartama alatt 10.00 órától 24.00 óráig a rendezvény helyszínén tartózkodik.
Mándok, 2014.07.02.
…………………………………..
Pekó László
Polgármester
< Előző | Következő > |
---|